Anmeldelse : Rise of the planet of the apes

Jeg gikk inn i kinosalen med bemodighet, Planet of the Apes fra 2001 ramlet skikkelig og Tim Burton fikk et lite karriereproblem og det skal vre sagt at han kom STERKT tilbake, Jeg hpet at regissr Rupert Wyatt og skuespiller James Franco kunne levere en god sci-fi og de har ikke gjort det de har utnyttet potensiale til de grader, Rupert Wyatt har en stor film bak seg nemlig den fabelaktige The Escaptist fra 2008. Rise of the planet of the apes er overasskende god

Apene inntar verden

Will Rodman (James Franco) er forsker ved et stort farmasytisk korporasjon, Gen-Sys, der han jobber med genetiske studier for utvikling av gode viruser som gjenoppretter delagt vev i hjernen. Han er bestemt p finne en kur mot Alzheimer, en sykdom hans far, Charles (John Lithgow) lider av. Wills ubyelige fokus p forskning gr utover alle personlige forhold, men forskningen hans bringer ogs forholdet til faren nrmere. James Franco som spiller Will forteller: " Will er en kald og isolert person. Mesteparten av tiden bruker han p jobben. Faren, Charles, lider av demens s han flytter inn i sitt tidligere barndomshjem for stelle for faren. Rollen som omsorgsperson er en helt annen rolle enn Will er vant til."Like fr Gen-Sys skal til starte testing av det nye stoffet ALZ-112 p mennesker oppdager Will at den fremkaller aggressiv oppfrsel. Ledelsen konkluderer med at forsket mislyktes og Will m avslutte forskningsprogrammet. Samtidig som Will frustrerer over endt forskning m han ta vare p en nyfdt sjimpanse - en hannsjimpanse som er blitt morls da Wills beste forsksdyr dr. Den lille sjimpansegutten fr navnet Caesar.Og jeg kan si s mye at plutselig blir Caesar super smart og samler en hr av aper som skal overta verden

Apefilm?

King Kong fra 2005 m vre den beste apefilmen s langt Rise of the planet of the apes er og en helt fabelaktig film det som gjr den best er fire ting James Franco,historien,spesialeffektene og ikke minst actionscenene dette gjr Rise of the planet of the apes til en ikke perfekt men sabla god actionkatastrofefilm. Den har ett lite problem som delegger litt men SFWT?(SO FUCKIN' WHAT?) Wyatt har bevist sitt regitalent

Tynn Romanse

Det som rakker ned p 6eren er romansen mellom James Franco og Fredia Pinto, det skal vre vanskelig vre romantisk nr aper delegger alt rundt dere men det fr rlig talt vre grenser I Den 6. scenen mister de to holywoodkjekkasene gnisten seg imellom. Resten av rolle galleriet bestr av blant annet store stjerner som Tom Felton og Brian Cox de bidrar til at Rise of the planet of the apes i seg selv er en fabelaktig film som absolutt er verdt ta en god kikk p

Terningkast 5!