Anmeldelse : Rise of the planet of the apes

Jeg gikk inn i kinosalen med bemodighet, Planet of the Apes fra 2001 ramlet skikkelig og Tim Burton fikk et lite karriereproblem og det skal være sagt at han kom STERKT tilbake, Jeg håpet at regissør Rupert Wyatt og skuespiller James Franco kunne levere en god sci-fi og de har ikke gjort det de har utnyttet potensiale til de grader, Rupert Wyatt har en stor film bak seg nemlig den fabelaktige The Escaptist fra 2008. Rise of the planet of the apes er overasskende god

Apene inntar verden

Will Rodman (James Franco) er forsker ved et stort farmasøytisk korporasjon, Gen-Sys, der han jobber med genetiske studier for utvikling av gode viruser som gjenoppretter ødelagt vev i hjernen. Han er bestemt på å finne en kur mot Alzheimer, en sykdom hans far, Charles (John Lithgow) lider av. Wills ubøyelige fokus på forskning går utover alle personlige forhold, men forskningen hans bringer også forholdet til faren nærmere. James Franco som spiller Will forteller: " Will er en kald og isolert person. Mesteparten av tiden bruker han på jobben. Faren, Charles, lider av demens så han flytter inn i sitt tidligere barndomshjem for å stelle for faren. Rollen som omsorgsperson er en helt annen rolle enn Will er vant til." Like før Gen-Sys skal til å starte testing av det nye stoffet ALZ-112 på mennesker oppdager Will at den fremkaller aggressiv oppførsel. Ledelsen konkluderer med at forsøket mislyktes og Will må avslutte forskningsprogrammet. Samtidig som Will frustrerer over endt forskning må han ta vare på en nyfødt sjimpanse - en hannsjimpanse som er blitt morløs da Wills beste forsøksdyr dør. Den lille sjimpansegutten får navnet Caesar. Og jeg kan si så mye at plutselig blir Caesar super smart og samler en hær av aper som skal overta verden

Apefilm?

King Kong fra 2005 må være den beste apefilmen så langt Rise of the planet of the apes er og en helt fabelaktig film det som gjør den best er fire ting James Franco,historien,spesialeffektene og ikke minst actionscenene dette gjør Rise of the planet of the apes til en ikke perfekt men sabla god actionkatastrofefilm. Den har ett lite problem som ødelegger litt men SFWT?(SO FUCKIN' WHAT?) Wyatt har bevist sitt regitalent

Tynn Romanse

Det som rakker ned på 6eren er romansen mellom James Franco og Fredia Pinto, det skal være vanskelig å være romantisk når aper ødelegger alt rundt dere men det får ærlig talt være grenser I Den 6. scenen mister de to holywoodkjekkasene gnisten seg imellom. Resten av rolle galleriet består av blant annet store stjerner som Tom Felton og Brian Cox de bidrar til at Rise of the planet of the apes i seg selv er en fabelaktig film som absolutt er verdt å ta en god kikk på

Terningkast 5!